L'uomo italiano - Reisverslag uit Bologna, Italië van Richard Janssen - WaarBenJij.nu L'uomo italiano - Reisverslag uit Bologna, Italië van Richard Janssen - WaarBenJij.nu

L'uomo italiano

Door: Ricci

Blijf op de hoogte en volg Richard

01 Februari 2010 | Italië, Bologna

Ciao belli e belle!

Gegroet lotgenoten op deze aardkloot, hier is ie dan: jawel, die eerste bericht uit dat bella italia! Ik ben nú al verliefd. Wat een reis. Mondejus! Nachtreisje, maar goed dat ik een nachtdier ben. Een uil ofzo, alhoewel de meeste van jullie mij kennen als een dolfijn. Goed. Het is angstaanjagend dat ik het toegeef, maar ik geef het toe, dit was de meest enge autorit die ik ooit heb gereden. Voor meer informatie hierover, spreek me privé, want ik durf me niet in het openbaar hierover te uiten. Manneneer ofzo. En dat klinkt niet conform het macho-ideaal van de Italiaanse man. Na te hebben ontbeten aan de Italiaanse grens en met moeite mijn eerste Italiaanse woorden uit mijn geheugen heb moeten vissen, kwamen we aan bij de grens. En ehh... How shall I put this. We moesten naast de weg, een drugshond kwam de hele auto doorsnuffelen en beet in mijn tas. Ik werd meegebracht naar een klein intimiderend loketje. Als het zo moet... Daar stond een komisch viertal me op te wachten. In het begin té serieus omdat ik kennelijk voldeed aan de kenmerken van Italia's Most Wanted Criminal: lang en een pet op. Ze verdachten me van marihuanasmokkel. Hilarisch! Vonden zij niet. Daar stonden ze dan, 1 typische Italiaanse macho met een geile sik alsof hij parttime pornoacteur is, daarnaast nog een man, die wat weghad van Chandler van Friends, maar dan molliger, sprakeloos en een slaap-en IQloze gezichtsuitdrukking. Dan stond er nog een hoge piet bij, in pak, want dat is Italiaans (Ik houd van vooroordelen) en waarschijnlijk de secretaresse, mooooooooooie Italiaanse vrouw. Nadat ze erachter kwamen dat de hond aan het trippen was op mijn leeggelopen fles shampoo en nadat de macho-Italiaan mijn voetbalschoenen zag en euforisch: BRAVO, riep, mocht ik weer gaan. Na een diepe welverdiende rust in de bijrijdersstoel ontwaakte ik in Bologna. We waren er. Daar stond ze dan, mijn huisbaas bij wie ik intrek: een uiterst sympatieke 40jarige vrouw die niet gek is van een praatje. Terwijl ik de stroom van fonetische uitingen probeerde te ontcijferen, dacht ik eigenlijk alleen maar aan het bed vanuit waar ik nu zit te typen.
Welterusten.

Oh ja, nog een ontroerend momentje, in de holst van de nacht, terwijl mijn vader achter het stuur zat, zat ik mijn mijn mp3 zacht wenend tegen het raam aangedrukt, starend naar de volle maan in de hoop dat jij, die dit nu leest, ook ernaar aan het kijken was. Mooi romantisch beeld he. Ik schaam me er niet voor dat mijn ogen wateren bij de gedachte aan jullie, sommigen vinden het wattig, maar I'd go with lief. Ook al niet conform dat macho-Italiaanse beeld trouwens. Ik moet nog kennelijk veel leren om in te burgeren, maar ik beloof jullie dames dat ik niet zo'n Italiaanse machosnor of sik laat groeien. Ik heb eigenwaarde.
Toch wil ik het nog even kwijt:

Ik mis jullie

Il Ricci............
is out (Joa, Marco, det is dao van)

En oh ja, het is strakblauwe hemel, zon en 6 graden (BOVEN nul)

PS:
Adres:
Via Torleone 24
40125 Bologna

Skype: richaaar

Momenteel is mijn telefoonnummer nog steeds bereikbaar.

• 01 Februari 2010 - 13:04

Frederique:

Ow ow ow que te ce qu'elle :P wat een verhaal! NU al! and you just arrived :D hahah hilarisch! Dit wordt wat :D Ik blijf je volgen hoor ;) Welterusten xx

• 01 Februari 2010 - 13:06

Laura De Haan:

Je bent er!!!! Nu is jouw avontuur ook begonnen ;) Veel plezierrrrr!!!

• 01 Februari 2010 - 13:20

Nina:

Haha.. can't blame them, je ziet er inderdaad wel uit als Italia's Most Wanted Criminal ;) Bologna ligt sneeuw nu toch? Ben er vanochtend langsgekomen met de trein.. kom trouwens binnenkort een keer naar Bologna, Mimi uit Zweden zit ook daar dus des te meer reden om er heen te komen!

A dopo!

• 01 Februari 2010 - 13:20

Ivo:

:'( Wat ontroerend!

Maar weet, dat wij naar dezelfde maan kijken, en dat we zo ons kunnen herinneren, dat we inderdaad lotgenoten zijn op dezelfde aardkloot.

Groetjes
    Ivo

P.S.
    Even iets minder sentimenteel: LANG EN EEN PET OP XD Klinkt inderdaad alsof jullie tweelingbroers zijn :P Veel succes met inburgeren!

• 01 Februari 2010 - 13:43

Anneloes:

Wel heel typisch dat jou dat weer moet overkomen,...:P
    Nou verder heel veel plezier daar... en doe geen dingen die ik ook niet zou doen(A)

• 01 Februari 2010 - 14:38

Doc Dré:

gheghe, wat een verhoal! dich geis dich doar waal redde ;)

• 01 Februari 2010 - 16:28

Marco:

Heuy,

bisse zoemaar in Bologna :o.
    En jao ik zoot auk nao de maon te kieken maar ik werd er te emotioneel van en you know what's next....juist.
    Mja logisch det ze dich aanhalde bej de grens..dachten ze det ze pro waren...komme dich tege :P.
    Ken ne wachten tot mien visit dan snappen ze het echt ne mier. Mja genog veur no..

Batsen...is out

xx

• 01 Februari 2010 - 16:47

La Mammmma:

Hey lieverd, veel plezier, als je weer wakker wordt, in je mooie stadje! tot Skype, kusjes, mam

• 01 Februari 2010 - 16:55

Mini:

Prachtverhaal, maar naar aanleiding van dit leesvoer heb ik wel een aantal vragen/opmerkingen, die hier beneden zullen volgen in chronologische volgorde:

(in mijn beste Limburgs)
    Ik dach des do un reiger waas. do baer!

(ok nu weer verder in abn)
    Briljant dat ze jou aanzagen voor een marihuanaboer, Ze hebben toch geen intern onderzoek verricht hoop ik.
    Maar was dat Italiaans kwartet zelf niet aan de hash?(doet me denken aan een heel ander kwartet btw)Want jou aanzien voor een derderangsdrugshandelaar dah kanniej! just.
    Maar mag ik vragen wat jij in je shampoo doet dat die K9 daarvan zo hoteldebotel is?

Toen ik gisteren in een stilstaande trein zat met in geen velden een station te bekennen, een of andere vlegel had aan de noodrem getrokken, moest ik het doen met licht besneeuwde dennenbomen die al het overige aan mijn zicht onttrokken, dus ook de maan, maar desondanks dacht ik aan het komende half jaar waarin honderden schaatsters door het ijs zakken tijdens de Elfstedentocht, sven kramer op alle schaatsonderderdelen omlympisch goud wint. Wilders de tegen hem aangespannen rechtszaak wint, kabinet balkenende weetikhoeveel valt en wilders interim-minister-president wordt. Het Duitse voetbalelftal in de groepsronde kansloos laatste wordt en Dries Roelvink in de finale het wilhelmus mag zingen en Nederland deze hierdoor jammerlijk verliest. Maar dit alles valt in het niet tegenover het feit dat jij het land uit bent gezet.

miss U2 xx Lik

• 01 Februari 2010 - 17:07

Peter Van Duren:

We denken aan je!

Groetjes
    Peter

• 01 Februari 2010 - 18:03

Steven:

Haha, wat een verhaal weer. Ga zo verder, dan heb ik nog genoeg leesvoer :p

• 01 Februari 2010 - 23:42

Jacqie:

Heej bonasera fratelootje, ja ook ik ben een nachtdier, genetisch bepaald : )
    Enne, al bij gekomen van de schokkende reis? Neem een lekkere cianti en aclimatiseren maar. Ik lees dat je al verliefd bent.... Tijdens ons laatste avondmaal zijn de in- en outs van het Italiaanse liefdesleven en schoonmoeders aan de orde geweest. Dimenticare niente, he jong. Geniet maar met volle teugen en vergeet niet af en toe in de studieboeken te duiken.
    Hoe woon je daar in ut Bologneze?
    Zit je op loopafstand van de caffeetjes en eettentjes? MMMM..
    In elk geval kei leuk om je belevenissen te volgen.
    Sjors zit op de skype dus tot gauw in levende beelden.
    Arrividerci bacio sorella.

• 02 Februari 2010 - 11:02

Hanneke:

ciao reisvriendje! nou jou reisverhalen zijn een stuk spannender om te lezen dan die van mij, wat kan jij lullen zeg! misschien nog wel beter dan al die gladde italianen hier, dus weer 1 ding minder dat je hoeft te leren ;) Zoals Nina al zei hebben we een vriendinnetje in Bologna zitten die we snel willen opzoeken, dus dan contacten we even. Ohw ja, en je moet echt voor de carnaval ook naar venetie en padova komen, vooral in padova schijnt het echt groot feest te worden. meer info volgt. ci vediamo a bologna, spero a presto! x

• 02 Februari 2010 - 11:47

Soraya:

Ooh mijn god, je gaat naar Italië en je wordt al meteen beschouwd als een lid van één of andere drugsmafia....doe je goed Ricci:P! Moet je je haar maar niet zo lang laten groeien wuhaha! Als je je dolfijn geluid had gedaan hadden ze je vast meteen laten gaan: 'oh nee, dit is niet Tony Montana, maar Flipper! Scuzi scuzi!

Hehe volgende keer kom ik je redden als Catwoman:P!

Maar fijn dat je goed bent aangekomen, dat is het belangrijkste! Je gaat het echt fantastisch hebben!!! Ik zie de foto's vanzelf wel verschijnen:D!

Heel veel succes en een dikke knuffel vanuit het koude noorden!

Xxx Catwoman (krrrr krrrr krrrr)

• 02 Februari 2010 - 12:32

El Roffo:

Grâce à Dieu (ou à GeGe?)je suis ressuscité! Me alegra oír que quieres volver como políglota. Forza, Ricci!
    En wie bevilt dich het ete dao? Ich zelf preuf nog get mos achter mien bakteng...
    Hubste auch al get bal-kontakte gehad?
    A godere la dolce vita!

Saluti cordiali di El Roffo

• 03 Februari 2010 - 00:56

Agustín De Cáceres:

Ziet er goed uit! Mét sjaal, zonder zoepkoel (maar ach, die ligt er volgend jaar ook nog).
    Succes en geniet ervan daaro!
    Taluego!

• 03 Februari 2010 - 08:43

Leonieke:

Nu ben ik wel heul benieuwd naar alle backgroundinformation van de trip der trips ;)
    xxx

• 03 Februari 2010 - 21:28

Malouke Reiniers:

Haha ik moet wel een beetje lachen om je verhalen :P
    En mij maar the boss noemen ;) Al ben ik dat natuurlijk nog steeds wel een beetje..
    Maar ik denk dat jij met je macho-uistraling meer in aanmerking komt voor die rol...dus miss moet ik aftreden en jou de titel "the boss" schenken ;)
    Succes daar!!

Besos de Sevilla!