Aliscia Chiavi - Reisverslag uit Bologna, Italië van Richard Janssen - WaarBenJij.nu Aliscia Chiavi - Reisverslag uit Bologna, Italië van Richard Janssen - WaarBenJij.nu

Aliscia Chiavi

Door: Ricci

Blijf op de hoogte en volg Richard

03 Mei 2010 | Italië, Bologna

Na 3 maanden beginnen de routines zich zichtbaar te maken; veel voetbal, veel zon, veel vrienden, weinig studie, veel eten, veel genieten. Dus veel nieuwe gebeurtenissen zijn er niet om te melden, en ik weet dat dat jullie treurig maakt. De volgende verhalen zullen wel komen na de komende stroom van bezoekende vrienden verdeeld over de komende 2 maanden. Ik lijk wel een hostel. Om jullie aandacht toch te blijven houden heb ik besloten de lijst van bestaande stereotypes over Italië en Italianen uit te breiden en dat te verdelen in subcategorieën.
Deze lijst geniet van pure objectiviteit en discussie is onmogelijk. Dit is dé waarheid.

Italianen in het algemeen:

Italianen in het verkeer zijn snel geïrriteerd (overmatig gebruik van de claxon).
Italianen blijven binnenshuis bij een druppeltje regen.
Italianen lopen te langzaam.
Italianen zijn klein.
Italianen zijn geen experts in buitenlands eten.
Italianen verdenken elke Nederlander van een drugsverslaving.
Italië is duur.
Pasta is lekker. Pizza ook.

Mannelijke Italianen:

Italianen zijn meesters in het fileparkeren.

Vrouwelijke Italianen:

Italianen zijn agressief
Italianen zijn snel verliefd

Jeugdige Italianen:
Italianen houden van openbare dronkenschap en dreadlocks.
Italiaanse kinderen zijn schattig.

Honden:
In Bologna zijn honden halfgoden.

Wordt vervolgd.


Nouja, misschien zijn er dan wel nieuwe belevenissen te vertellen. De 30 graden is hier bereikt. Zweten geblazen. Ik vrees dat mijn Frans achteruit is gegaan en daarmee mijn Italiaans beter is geworden dan mijn Frans. Oepsie. En dat ik naar Alicia Keys ben geweest met 5 vriendinnen. Dat leest u goed. In Verona, de stad met een oud amfitheater. De hele week tropische temperaturen, maar op deze uitverkoren dag, oer Hollandse plensbuien. Dus ik 5 uur lang, zonder jas (want ik was weer eens te optimistisch) op een oneffen Romeinse baksteen in de regen gezeten. Kijken of ik genoeg weerstand heb, je leest het in de volgende blog. Maar het was het wel waard hoor, Alicia (ik mag Alicia zeggen) heeft weer een prachtige show neergezet.
Tot de volgende keer, zelfde site, ander tijdstip!
Hoogachtend,
Sjraar.

  • 06 Mei 2010 - 09:14

    Ivo:

    Oef... Vrouwelijke Italianen aggressief!? Klinkt niet echt aantrekkelijk...

    Wat ik trouwens heb geleerd over Oekraïners: Mannelijke Oekraïners zijn vrijwel altijd losers die 's ochtends aan het bier gaan en 's avonds overstappen op Wodka.

    Vrouwelijke Oekraïners zijn slim, vol zelfvertrouwen en de meesten weten zich zeer goed te kleden.

    Toch is Oekraïne een geweldig land waar ik voor geen goud zou willen wonen :P

    Hmm, waarom zit ik nou over Oekraïne te schrijven... Oja, dat komt omdat ik in 6 dagen genoeg dingen heb gezien gehoord en meegemaakt om uren over te praten :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bologna

Ricci goes Bologna

Recente Reisverslagen:

12 December 2010

Budapest, Magyarország

25 Juli 2010

Woordgrap met kranten

12 Juli 2010

Honger

25 Juni 2010

Wave your flag

07 Juni 2010

I don't like tourists, but I love to rest
Richard

Actief sinds 24 Dec. 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 31925

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 31 Juli 2010

Ricci goes Bologna

Landen bezocht: